Rejestracja  


Ankieta: Czy chciałbyś by dodano możliwość wejścia z wyższych wersji
Ankieta jest zamknięta.
Zdecydowanie tak!
55.56%
10 55.56%
Jest mi to obojętne.
22.22%
4 22.22%
Jest to moim zdaniem nie potrzebne
22.22%
4 22.22%
Razem 18 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Błędy i propozycje do serwera

#1
Chciałbym by w tym temacie zamieszczać masowo informację o propozycjach dotyczących serwera i znalezione błędy.

Propozycje do serwera:

1.Zamiana tematyki serwera:

Nie mam tutaj na myśli całkowitej zmiany typu serwera (np. z RPG na survival + frakcje),  lecz zamiast wzorowaniu się na grze Metin o wiele większe możliwości można sobie odblokować robiąc "autorską" tematykę,  bądź zmienić na grę, która ma bardziej rozbudowaną mechanikę (np. Aion). W jakimś temacie spotkałem się na opinie gracza, który twierdził, że MaRsOnIx nie wzoruje się w 100% na grze i myślę, ze to dobry pomysł, ponieważ nie wszystkie rzeczy z Metina przyjmą się dobrze w Minecraft, jednak, jeśli planuje w znacznym stopniu się na niej wzorować to lepiej zmienić nazewnictwo serwera, (Jeśli się nie mylę serwer jest promowany głównie pod szyldem gry Metin).

2.Nowsza wersja większe możliwości?: (Zrealizowano)

Myślę, że wraz z większą wersją, serwer dostanie większe możliwości rozwoju no i lepszą optymalizację (w wersji 1.9 Wprowadzono znaczne zmiany w tej kwestii). Teoretycznie większość Polskich graczy zatrzymała się na wersji 1.7, Jednak osobiście sądzę, że preferują oni serwery typu "EasyHC/MegaDrop", więc aktualny poziom trudności serwera skutecznie ich odstrasza. Dodatkowo z moich obserwacji wynika, (głównie fora oparte na tematyce serwerów Minecraft), że starsi gracze mc i tym samym ci dojrzalsi, a zarazem bardziej "ogarnięci" wolą właśnie serwery na najnowszych wersjach, ponieważ wiedzą, że na niższych wersjach zatrzymało się tzw. „rakowisko”. Mam tutaj na myśli toksycznych graczy i serwery na niskim poziomie rozbudowy i optymalizacji, oparte głownie na skryptach. Osobiście również myślę, że jeśli na serwerze zajdą poważne zmiany wraz ze zmianą wersji to serwerownia, ponownie będzie mogła strać się jedną z najlepszych w Polsce. Sam dobrze pamiętam czasy serwera bf3 gdzie nawet z rezerwacją slota były problemy by się tam dostać w godzinach szczytu oraz był on tak rewolucyjny, że przyciągał nawet zagranicznych graczy. A z tego, co widziałem z opinii na temat RPG v1 pod reklamami był on często nazywany najlepszym serwerem RPG w Polsce.

Wyżej, dodam ankietę by zapoznać się dokładniej z opinią ludzi na ten temat, lecz jest jeszcze jedna możliwość sprawdzenia w praktyce czy tego typu zmiany się przyjmą. Mianowicie można przystosować pluginy do wyższych wersji, zostawiając na razie przy technologii, którą oferuje wersja 1.7 dzięki czemu będzie można grać np. na wersjach 1.7-1.11 i dodać odpowiedni plugin, który miałby pokazywać, jaki procent graczy gra na danej wersji.[/font][/size]


3. Zmiana lokalizacji spawna:

Tutaj mam na myśli drobną, a wręcz kosmetyczną zmianę, mianowicie uważam, że po wejściu na serwer powinniśmy się znajdować skierowani w stronę Strażnika Grodu tak, żeby był on w zasięgu wzroku. Myślę tutaj o początkujących graczach, którzy czasami nie mogą się odnaleźć na serwerze (nie wiem jak inni, ale ja osobiście grając w RPG bym podszedł pierw do pierwszego napotkanego NPC)

4.Regularne eventy:

Proponowałbym dodać regularne i zautomatyzowane eventy w czas wolny, kiedy serwer ma okazję zwiększyć ilość aktywnych graczy. Jak by to miało wyglądać? Dodałbym w czas wolny, czyli weekendy jakiś bonus np. „Weekend Mądrości” i wtedy mamy zwiększony procent zdobywanego expa, Inny to może być „Epicki weekend” gdzie mamy zwiększony drop rzadkich itemów itd., Co tydzień event by się zmieniał, no i oczywiście nie możemy zapomnieć o świętach typu Boże Narodzenie, na czas tego typu okresów proponowałbym łączenie się eventów dodatkowo jeszcze bardziej zwiększając bonusy myślę, ze żaden gracz nie pogardzi taką okazją i będzie starał się maksymalnie wykorzystać ten czas.

5. Informacje o Questach:

Za wiele w RPG’i nie grałem, ale wydaje mi się, ze w większości informacje o nagrodzie czy wymaganiach są lepiej „wyeksponowane”. Dokładniej rzecz mówiąc proponowałbym na koniec każdego dialogu dodać osobne linijki gdzie jest napisane, co potrzeba do misji i niżej kolejna linijka, co w zamian dostaniemy.

Przykład:

Wymagane: 5 kryształów i 4 ryby
Nagroda: 2000 expa i 500 yarnów

Chciałbym również, żeby po najechaniu na wymagane przedmioty pokazała nam się informacja gdzie i jak go zdobyć oraz jaką mamy szanse na to np., Jeśli można dostać go za pokonanie jakiegoś moba to żeby było napisane, z jakiego i ile mamy procent szansy by się to powiodło.

Dodatkowo proponowałbym by przedmioty wymagane w questach (np. kryształy z metinów) miały fizyczną formę, lecz były by oznakowane, jako przedmiot potrzebny do misji i nie da się go sprzedać czy też pozbyć w inny sposób.

6.Misje poboczne:

Polecałbym dodać, misje poboczne, za które będzie oferowana mniejsza nagroda, lecz będą w zamian łatwiejsze do wykonania i będzie to zawsze dodatkowa atrakcja i odskocznia od trudnych fabularnych misji, które czasami potrafią znudzić i skutecznie zniechęcić do serwera.

7.Misje dzienne aka loteria:

Osobiście zamieniłbym system dziennych misji na loterię, jakby to miało wyglądać? Osobiście zmieniłbym stałe bonusy na czasowe, ale w zamian za to przystosować serwer pod względem poziomu trudności i wymagań lub zwiększyć samą wartość bonusu. Dodatkowo powinna być ona lepiej widoczna, bo o samych misjach dziennych nigdy bym się nie do wiedział gdyby nie podpowiedź jednego z graczy. Powinna być ona również darmowa, mianowicie zamiast wykonywania dziennej misji lepiej będzie jak po prostu można zakręcić raz dziennie za darmo (to również wymusi codzienną aktywność na serwerze, lecz będzie atrakcyjniejsze) i dodać ewentualną możliwość kolejnego zakręcenia w zamian za jakąś kwotę waluty premium (większość gier, w które gram/grałem miało loterię na tej podobnej zasadzie). Oczywiście zakładam, że punkt wyżej się przyjmie, więc misje poboczne były by idealnym zamiennikiem misji dziennych.

8.Misje poradnikowe:

Mówię tutaj o misjach początkowych, które mają nas zapoznać z serwerem, no i początkowi gracze, którzy nie mają znajomych grających na serwerze, którzy mogliby im pomóc w zorientowaniu się gdzie, co jest mają problemy już na tym etapie. Sam miałem problem bodajże przy 2 lub 3 misji gdzie kazano mi znaleźć alchemika i ostatnio pomagałem graczowi, który miał ten sam problem, co ja. Mapa jest dość obszerna i estetycznie wykonana, co jest jej plusem jak i zarazem minusem, mianowicie serwer wygląda ciekawie, jednak gracze mają problem z zorientowaniem się, co gdzie jest i do rozwiązania tego problemu mam kilka propozycji:

A) Zaraz po tym jak Strażnik zleci nam misje z zapoznaniem się z NPC’tami powinniśmy dostać przedmiot questowy dokładniej mam na myśli kompas, który po naciśnięciu PPM dawał nam możliwość wyboru, do którego NPC ma nam wskazać drogę, zaraz po wybraniu zaczyna wskazywać kierunek gdzie on się znajduje

B) Druga propozycja jest dość nowatorska, ponieważ szukając serwera Sword Art. Online (nie jest to nazwa serwera, a raczej typu, który miałby się wzorować na jednej z najpopularniejszych Novelek w Japonii, zatem nie jest to reklama konkretnego serwera), spotkałem się z NPC, który chodził po wyznaczonej ścieżce i tutaj można wprowadzić podobną zasadę gdzie to NPC oprowadza nas po mieście początku (pozwolę sobie to tak nazwać).

C) Oczywiście jestem świadom, że przy wzroście aktywności nowych graczy system może nie do końca być optymalny, dlatego pojawia się trzecia dość podobna możliwość, która by wymuszałaby gracz poruszał się po wyznaczonej trasie, zasada taka sama jak w poprzednim pomyślę, jednak zamiast poruszać NPC poruszamy graczem.

D), Jeśli żadne z powyższych się nie przyjmie pozostaje sposób 4 gdzie to gracz byłby czasowo teleportowany w miejsca pobytu NPC, a dokładniej rzecz mówiąc w okolicę na tyle blisko, żeby dało się go rozpoznać i zobaczyć, ale zarazem na tyle daleko by się dało zobaczyć okolicę na tyle by się zorientować jak dojść tam z miejsca spawnu.

9. Usługi Premium:

Osobiście uważam, że o wiele wygodniejszy i bardziej przejrzysty jest sklep w formie strony internetowej, oczywiście można zostawić również sklep z poziomu serwera i każdy by korzystał z opcji, która jest dla niego wygodniejsza. Dodatkowo chciałbym by na serwerze została dodana jakaś informacja, która mówiłaby gdzie można znaleźć sklep nie mówię tu o ItemShopie w formie NPC tylko o sklepie gdzie kupujemy znaki, bo o nim również dowiedziałem się dopiero od graczy

10. AutoMSG i informację:

Chciałbym by na serwerze zostały dodane wiadomości pokazujące się na czacie, co jakiś czas. Mogłyby w nich być przekazywane ważne okresowe informację czy też reklamowanie strony www lub sklepu.

11. Targ w formie strony internetowej:

Kiedyś dyskutowałem chyba już na ten temat z jednym z aktualnie byłych administratorów i twierdził, że taki sklep za bardzo by obciążał serwer, taka propozycja padła z mojej strony jeszcze za czasów RPG v1, kiedy nie było v2 i faktycznie na skript nie było by to możliwe, jednak z tego, co mi wiadomo serwer RPG v2 jest wykonany w 100% na pluginach pisanych w Javie, która daje o wiele większe możliwości i lepszą optymalizację serwera, więc myślę, że przy aktualnym poziomie, na jakim jest MaRsOnIx udałoby mu się napisać taki targ, który dawałby lepsze możliwości i Przewyższałyby one uszczerbek na optymalizacji. Myślę, że jest da się to wykonać bez dużych konsekwencji, ponieważ widziałem jakiś serwer gdzie zastosowano taką technologię (postaram się tutaj zamieścić zdjęcie takiego targu)

12. Anty Cheat:

Wydaje mi się, że to jedna z ważniejszych kwestii. Czemu? Ponieważ, administratorzy nie mogą ogarniać serwera 24/7 i pamiętajmy również, że na serwerze jest kilka „kanałów”, z czego w czasie, kiedy jeden z nich nie jest oblegany przez graczy (zazwyczaj dwójka świeci pustkami), cheater może bez problemu używać oprogramowania, które pomoże mu w wykonywaniu misji i wbijaniu poziomu (z tego, co mi wiadomo aktualnie kill aura posiada również możliwość bicia mobów), już pomijam oczywiście fakt, że skład administracji (przynajmniej z tego, co zdążyłem zauważyć ostatnimi czasy) to zaledwie 2 moderatorów. Mówi się, że Anty Cheat obciąża bardzo serwer, z tego, co mi wiadomo to lagi mogłyby pojawić się na serwerze postawionym na hostingu z dużą ilością graczy (chyba nie muszę tłumaczyć, jaki poziom reprezentują aktualnie hostingi), jednak serwery IQ są postawione na dedykowanej maszynie i na takim v2 nie ma również sporej ilości graczy ostatnimi czasy. Dodatkowo mogę powiedzieć, że tak naprawdę większość jak nie każdy serwer posiada anty cheat i na nich nie ma zazwyczaj lagów (nie mówię tutaj o serwerach gdzie są źle dobrane zasoby do ilości graczy)

13. Anty afk:

Ostatnio się spotkałem z sytuacją gdzie jeden z moderatorów był nie aktywny przez ponad 2 godziny, nie będę oczywiście go wskazywać go palcem, bo zmiana nie ma negatywnie wpływać na ich reputację, jednak lepiej będzie, jeśli gracz jest nie aktywny przez jakiś czas to go wyrzuca z serwera, czemu ma to pomóc choćby w poprawieniu reputacji administracji? Ponieważ część z graczy widząc, ze administracja nie udziela odpowiedzi na pytania czy nie odczytuje skarg (mam tutaj na myśli reporty) no i oczywiście nie będzie w ten sposób tworzyła się sztuczna aktywność na serwerze

14. Dokładne informacje na temat serwera:

Uważam, ze powinno zostać dodane coś w formie małej Wikipedii gdzie będzie opisana każda rzecz w grze z informacjami typu: krótki opis, statystyki (dmg, szybkość, od jakiego poziomu, statystyki po ulepszeniu itd.), informacje gdzie można to znaleźć, czyli w przypadku moba gdzie występuje, jaki poziom trudności reprezentuje itp. Natomiast w przedmiotach gdzie można go znaleźć/zdobyć i jakie mamy na to szanse

Wiem, że takie coś byłoby pracochłonne, ale jest to dodatkowy plus dla serwera i myślę, że będzie on stale rozwijamy lub będzie na takim poziomie gdzie nawet po zdobyciu najlepszych rzeczy i przejściu wszystkich misji gracze będą dalej chcieli tam zostać, ponieważ rozgrywka stoi na tak wysokim poziomie. Więc myślę tutaj bardziej przyszłościowo.

15. Modernizacja rozgrywki:

Taka modernizacja miałaby ułatwić grę niskim poziomom i utrudnić ją jednocześnie wydłużając na wyższych poziomach, ponieważ z tego, co widzę i słyszę jest na odwrót. Tutaj z góry zakładam, że przyjmą się pomysły, które mają rozbudować i poprawić, jakość rozgrywki. Mianowicie dodałbym, żeby za każdego questa w nagrodzie była jakaś znacząca ilość expa i pierwsze 10 poziomów zdobywało się bardzo szybko i łatwo (np. drugi poziom zdobywamy za samo zapoznanie z NPC.), więc 10 poziom byśmy zdobyli po samym zapoznaniu z wilkami, że na każdej mapie występuje swojego rodzaju boss, oraz metiny etc., Czyli po prostu tam dostajemy nagrodę za samo zapoznanie się z serwerem i co te 10 poziomów poziom trudności jakoś znacząco się powiększa, jednak faktycznie zauważalne to będzie na poziomach gdzie odblokowujemy większą ilość atrakcji.
 
16. Nagrody lojalnościowe: (Tutaj pokazało się moje nie do informowanie, więc ten podpunkt jest unieważniony)

Mam tutaj na myśli, głównie rzeczy pokroju misji dziennych, gdzie dostajemy stały bonus do danej cechy (życie, drop, obrażenia, szybkość poruszania się itp.) osobiście uważam, że lepiej będzie tego typu rzeczy zrobić tymczasowo, ułatwiając tym samym ogólną rozgrywkę, ponieważ właśnie sama rozgrywka staje się łatwiejsza dla graczy z większym poziomem a trudna dla nowych graczy, a moim zdaniem powinno być na odwrót, ponieważ starci gracze (czyt. Na wyższym lvl,’u), którzy mają dostęp do większej ilości atrakcji i poziom rozgrywki stoi na o wiele wyższym poziomie powinni mieć wyższy poziom trudności, który by pozwalał dłużej cieszyć się rozgrywką.

17. Usprawnienie systemu Party i gildii: (@edit)

Tutaj chciałbym prosić o umożliwienie dodawania, odchodzenia i wszelakich innych modernizacji za pomocą komend. Jest to dla niektórych łatwiejszy sposób, niż na przykład latanie za graczem i klikaniem PPM (system handlu i pojedynkowania się między graczami sprawdza się akurat w ten sposób wyśmienicie, ale reszta już nie do końca)

18. Otwarty świat:

Ostatnio spotkałem na serwerze bardzo miłego gracza z wyższym poziomem (60 lvl) i zaczęliśmy dyskutować na temat serwera i padła propozycja zrobienia "Otwartego świata" jak to jest zrobione w innych grach (również w samym metinie). Jakby to miało wyglądać? Mapy musiałyby ulec bardzo poważnej modernizacji, ponieważ wszystkie lokację byłyby bardzo rozległymi miejscami gdzie zgłębiając się coraz dalej spotykamy coraz to silniejsze moby i więcej atrakcji. Oczywiście wiem, że np. jak cofniemy się do początkowej lokacji i będziemy znów chcieli wrócić na expowisko, które jest najoptymalniejsze dla naszego poziomu może, być dość czasochłonne i przez to również nudne, więc proponowałbym tutaj pewne usprawnienia. Z tego, co pamiętam w grze Aion zaimplementowano dość ciekawe rozwiązanie, mianowicie,  jeśli dojdziemy do pewnego miejsca na mapie tworzy nam się tam "checkpoint”, dzięki, któremu możemy łatwo dojść z miejsca spawna do tego miejsca. Wiem, że nie rozpisałem się tutaj za bardzo, przez co nie każdy może dobrze zrozumieć, o co mi chodzi i jakby to dokładnie wyglądało, jednak pierw chciałbym się dowiedzieć czy będą jakieś techniczne zastrzeżenia i ewentualnie zaproponować jakąś opcję by je rozwiązać. Ktoś się również zapyta, po co robić coś takiego skoro teleporty wystarczą, ano właśnie wydaje mi się, że takie nowatorskie rozwiązania będą większą atrakcją dla graczy i będą zwracać uwagę na serwer. (Nie sądzę by wiele serwerów RPG używało tego typu rozwiązania)

19. Alchemik: (Autor pomysłu: Brakin)

Można dodać do alchemi możliwość ulepszenia potek , ktore możemy wytworzyć u alchemika.

Przykładowo po zrobieniu danej misji u alchemika ( nie mam jeszcze pomysłu na misje czekam na wasze propozycje) alchemik za odpowidnią opłatą umożliwiłby nam ulepszania tych mikstur czyli wydłużenie czasu działania tych potek np. Mikstura regeneracji bez ulepszania działa 3 sekundy po ulepszeniu mogłaby działać 5 sekund podobnie z Mikstura ataku , siły i obrony , działają one po 10 min po ulepszeniu mogłyby działać 12-14 min. Można róznież te ulepszenia dodać na zasadzie stopni ulepszeń np. Ulepszenie 1,2,3 i z każdym ulepszeniem czas działania takiej potki byłby coraz wiekszy.

20. Informacje w ScoreBoard:

Chciałbym zaproponować by dodano część informacji w scoreboard. Aktualnie pojawia się tam tylko informacja na temat party, ale myślę, że można również dodać informację np. o ilości yarnów (i zwolnić slot na mikstury lub skille), naszego postępu z poziomem czy też postęp misji etc.

21. Informacje na temat serwera na forum:

Chciałbym by na forum zostały dodane informacje w formie tematu gdzie będzie pisało: Jakie zmiany zostały przyjęte i są w trakcie wdrażania, jaki jest postęp prac technicznych, jakie zmiany zostały wprowadzone na serwerze, etc.

Błędy/Bugi:

- Można karmić konia u Koniuszego nawet gdy głód konia/osła wynosi 0% (nwm czy to taki bład raczej drobne przeoczenie); [Zgłoszone przez: Brakin]
-Mobki ostanio strasznie szybko bija 2-3 hity na sekunde i wyrzucaja graczy w góre dośc wysoko.( Denerwujące jak się nie ma konia/osła dosłownie sie grać nie da); [Zgłoszone przez: Brakin]
-Siedząc na koniu  i  mając na ekwipunku bon "szansa na oddalenie przeciwnika" kiedy już  to oddalenie zadziała podrzuca gracza z całym koniem (podobnie wyglada do skoku na koniu jednak nawet nie musimy skakać strasznie mnie to irytuje nwm jak innych) [Zgłoszone przez: Brakin]
 
To jest oczywiście tylko część moich pomysłów, jeśli któraś część zainteresuje administrację to chętnie opiszę dokładniej jak sobie ją wyobrażam, bądź zaproponuje też kolejne pomysły tego typu. Piszę to na forum, ponieważ chciałbym dokładniej zapoznać się z opinią graczy i nanieść ewentualną korektę zasugerowaną przez was.
[Obrazek: A1VY7ut.jpg]

[Obrazek: 76561198096023534.png]
Odpowiedz

#2
1. Można wprowadzić coś niezwiązanego z metinem, lecz nie wszystko jest z nim związane...

2. Myślę, iż nowsza wersja może być atrakcyjna dla graczy, lecz podejrzewam, że to nie takie proste jak się wydaje.

3. Można to zmienić, ułatwi to rozgrywkę nowym graczom (często dostaje pytania gdzie jest NPC z misjami)

4. Bez przesady, moim zdaniem eventy powinny być jedynie podczas jakiś świąt itp.

5. Moim zdaniem nagrody za misje nie powinny być tak wyróżniane, gdyż nagroda za misje to pewnego rodzaju "niespodzianka", jednakże jeżeli chodzi o wymagania na misje, jestem jak najbardziej za wprowadzeniem.

6. Obecnie jest trochę misji pobocznych, lecz można dodać jeszcze kilku NPC do tego typu misji.

7. Moim zdaniem pomysł nie warty realizacji, misje dzienne dobrze się sprawdzają, więc po co je zmieniać?

8. Bez przesady, wystarczy trochę pobiegać po spawnie, nie jest on jakiś strasznie duży...

9. Po co robić to na stronie internetowej, skoro wszystko można zrobić łatwiej?

10. Można dać co 10 minut wiadomość o możliwości kupna znaków, ts3 oraz forum.

11. Moim zdaniem pomysł nie warty realizacji, gdyż obecne targi dobrze się sprawdzają, tak jak na RPG v1.

12. Wystarczy przeprowadzić rekrutacje.

13. Pomysł nie warty realizacji gdyż ktoś może np. czekać na bossa itp., a w tym czasie robić coś innego, komu to przeszkadza? Co do administracji nie widzę powodu, aby administrator nie mógł być AFK, nie możemy być dostępni 24/7.

14. Jest sporo poradników dokładnie opisujących daną część rozgrywki, lecz ostatnio myślałem nad tym, aby napisać poradnik dotyczący całego serwera, mam na niego pomysł, tylko teraz nie mam wystarczająco czasu, myślę, że w przeciągu najbliższych tygodni zamieszczę go na forum.

15. Serwer nie może być za łatwy, myślę, iż obecny exp jest odpowiedni.

16. Po co tyle mieszać? Moim zdaniem lepiej dodać mały % na nagrody stałe z misji dziennych (np. od 20 misji można trafić 1% stałych zwiększonych obrażeń)
Z poważaniem,
meduza


Odpowiedz

#3
Usunąć serwery i po problemie
meduza napisał 05-04-2017, 06:27:
Post nie wnosi nic do tematu, takie komentarze pozostaw dla siebie.
Odpowiedz

#4
Co do 13 to ten moderator nawet jak jest w grze to reporty nic nie dają

@top Pare zmian mozna dodac
[Obrazek: 4CVaulg.png]
[Obrazek: 76561198450444376.png]
Odpowiedz

#5
(04-04-2017, 21:18)meduza napisał(a): 1. Można wprowadzić coś niezwiązanego z metinem, lecz nie wszystko jest z nim związane...

2. Myślę, iż nowsza wersja może być atrakcyjna dla graczy, lecz podejrzewam, że to nie takie proste jak się wydaje.

3. Można to zmienić, ułatwi to rozgrywkę nowym graczom (często dostaje pytania gdzie jest NPC z misjami)

4. Bez przesady, moim zdaniem eventy powinny być jedynie podczas jakiś świąt itp.

5. Moim zdaniem nagrody za misje nie powinny być tak wyróżniane, gdyż nagroda za misje to pewnego rodzaju "niespodzianka", jednakże, jeżeli chodzi o wymagania na misje, jestem jak najbardziej za wprowadzeniem.

6. Obecnie jest trochę misji pobocznych, lecz można dodać jeszcze kilku NPC do tego typu misji.

7. Moim zdaniem pomysł nie warty realizacji, misje dzienne dobrze się sprawdzają, więc, po co je zmieniać?

8. Bez przesady, wystarczy trochę pobiegać po spawnie, nie jest on jakiś strasznie duży...

9. Po co robić to na stronie internetowej, skoro wszystko można zrobić łatwiej?

10. Można dać, co 10 minut wiadomość o możliwości kupna znaków, ts3 oraz forum.

11. Moim zdaniem pomysł nie warty realizacji, gdyż obecne targi dobrze się sprawdzają, tak jak na RPG v1.

12. Wystarczy przeprowadzić rekrutacje.

13. Pomysł nie warty realizacji gdyż ktoś może np. czekać na bossa itp., a w tym czasie robić coś innego, komu to przeszkadza? Co do administracji nie widzę powodu, aby administrator nie mógł być AFK, nie możemy być dostępni 24/7.

14. Jest sporo poradników dokładnie opisujących daną część rozgrywki, lecz ostatnio myślałem nad tym, aby napisać poradnik dotyczący całego serwera, mam na niego pomysł, tylko teraz nie mam wystarczająco czasu, myślę, że w przeciągu najbliższych tygodni zamieszczę go na forum.

15. Serwer nie może być za łatwy, myślę, iż obecny exp jest odpowiedni.

16. Po co tyle mieszać? Moim zdaniem lepiej dodać mały % na nagrody stałe z misji dziennych (np. od 20 misji można trafić 1% stałych zwiększonych obrażeń)

1. Jak już powiedziałem, napotkałem się z komentarzem gracza, który twierdził, że MaRsOnIx nie chce się wzorować wyłącznie na metinie, jednak serwer jest promowany głównie pod jego szyldem i ma najwięcej z nim związanego.

2. Faktycznie przygotowanie wszystkich pluginów może trochę zająć, jednakże jak rozmawiałem o tym z MaRsOnIx'em to jego główną obawą na ten temat był fakt, że większość popularnych serwerów Minecraft w Polsce stoi na wersji 1.7 i nowsze wersję mogą się nie przyjąć. Jednakże samo umożliwienie wejścia na serwer z nowszych wersji nie powinno być problemem, jeśli nie zostanie dodane nic, co doszło w Minecraft 1.8+. A sama kompatybilność z innymi wersjami może przyciągnąć i zaciekawić graczy, ponieważ nie ma ich za dużo w Polsce.

4. Tutaj nie mam na myśli tak dużych bonusów jak w święta. Na przykład z okazji 1 kwietnia dostaliśmy 200% expa i 50% więcej damage i samo łączenie bonusów tak jak tutaj mamy to zaprezentowane powinno zostać w święta (można wymyślić jeszcze jakieś dodatkowe). A co do samych weekendów nie mam na myśli tak ogromnych wspomagaczy jak w te specjalne dni, a bardziej coś drobnego np. 10% do expa. Porównując z innymi okazjami jest to dość nie wielki bonus, ale zawsze coś

5. Właśnie większość gier (przynajmniej w tych, w które ja grałem) informuje nas, co otrzymamy w zamian za wykonanie tego zadania by nas do tego zachęcić.

7. Zmiany z misjami dziennymi są powiązane z innymi (mam tutaj głównie na myśli misje poboczne i „punkty lojalnościowe”), więc jeśli tutaj nie zajdą zmiany to faktycznie nie mamy, o czym dyskutować. Jednakże, jeśli te pomysły się przyjmą chętnie po rozmawiam na ten temat z administracją by lepiej go zaprezentować i przedstawić.

8. No właśnie nie do końca, sam utknąłem w 2 lub 3 misji poradnikowej gdzie miałem znaleźć jednego z NPC i wróciłem do gry tylko, dlatego, że Aronex mi pokazał gdzie on się znajduje. Myślę, że nie tylko ja miałem z tym problem, ponieważ ostatnio jak grałem również zostałem poproszony o pomoc w zlokalizowaniu tego NPC.

9. Chętnie wysłucham twojej propozycji jak sądzisz, że można to zrobić w jakiś nowatorski sposób, który ma być przyjemniejszy dla użytkowników niż stary sprawdzony itemshop w formie strony internetowej

10. Właśnie tego typu informację miałem na myśli.

11. Ten pomysł jest przewidziany na większą ilość graczy i sądzę, że taki targ sprawdzi się o niebo lepiej niż prowizoryczny w formie działu na oferty handlowe na forum.

12. Jak już wspomniałem wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, więc nie ma możliwości by nawet duża ilość administratorów pilnowała serwera 24/7. Co do pomysłu z rekrutacją to należy pamiętam, że rangi administracyjnej nie może dostać byle, kto, ponieważ będzie on przedstawicielem serwerowni i może on nie do końca poprawnie spełniać swoją rolę. Osobiście również uważam, że część graczy patrzy pogardliwie na serwery gdzie nie ma nawet podstawowych anty cheatów.

13. Jeśli chodzi o bossy to pojawiają się, co 5 minut, więc, jeśli zostanie ustawione to np. na wyrzucanie, co 10 to nie będzie to jakimś strasznym problemem. I ja rozumiem oczywiście, że macie swoje życie prywatne, że czasem musicie coś nagle zrobić i może was chwilę nie być to rozumiem, ale sytuacja wygląda inaczej, kiedy członek administracji siedzi bezczynnie przez ponad 2 godzinny.

14. Myślę nad zrobieniem tego w formie „Wikipedii”, ponieważ w takiej formie było by to o wiele lepiej się sprawować (będzie przejrzystsze i bardziej estetyczne) oraz należy pamiętać, że taką Wikipedie tworzą sami użytkownicy (administrator musiałby tylko potwierdzić, czy informację są prawdziwe i poprawnie opisane)

15. Jak już wspominałem rozgrywka ma być ułatwiona tylko dla początkowych graczy i stawać się trudniejszą wraz z poziomem gracza i ilością atrakcji. Tutaj jest już pewien, że prawie każda gra ma bardzo niski poziom trudności, kiedy jesteśmy na etapie nauki gry i zapoznania się z fabułą, a z każdym kolejnym etapem wymaga od coraz więcej. Myślę, że ta stara zasada pomimo swojego wieku po dziś dzień świetnie się sprawuje i powinna zostać wprowadzona również na serwerze.

16. Właśnie chodzi o to, że to ułatwia rozgrywkę starszym graczom, a poziom trudności dla początkujących graczy jest przez to bardzo wysoki, jak w punkcie wyżej opisałem powinno być na odwrót.

(05-04-2017, 05:03)Aronex napisał(a): Co do 13 to ten moderator nawet jak jest w grze to reporty nic nie dają

@top Parę zmian można dodać

Miło by było jakbyś uwzględnił, które pomysły najbardziej ci się spodobały.
[Obrazek: A1VY7ut.jpg]

[Obrazek: 76561198096023534.png]
Odpowiedz

#6
1.  RPG to gatunek gier, w skład którego wchodzą wszelkie produkcje z przeważającą liczbą elementów rozwoju prowadzonego bohatera i rozbudowanych statystykach postaci. Cechuje go również wielowątkowa fabuła i questy. Zaproponowałeś zmianę nazewnictwa serwera, tylko na jaki? Podaj konkretne przykłady bo ja uważam, że w dużej mierze ten serwer jest jednak serwerem RPG, bo spełnione są w większości warunki tego trybu. Może i jest wzorowany na grze Metin, ale jest wiele wątków innowacyjnych i oryginalnych, nie mających w ogóle odwzorowania żadnej gry.  

2. Nowa wersja? Owszem dałaby większe możliwości, zarówno optymalizacji, jak również, w wykorzystaniu niektórych mobów, które na wersji 1.7 są niedostępne.

3. Faktycznie zmiana lokalizacji respawnu gracza pomogłaby zauważyć przynajmniej jednego NPC. Jednak śmiem twierdzić, że gracze doskonale widzą wszystkie NPC, pomagając sobie modem tzw. mini mapy.

4. Eventy są wprowadzane, dość często ustawiony jest zwiększony exp, święta okolicznościowe także nie zostały pominięte. Był event Halloween, event  na Boże Narodzenie. Planujemy również dodać event wielkanocny.

5. Jeżeli chodzi o questy, to w większości z nich jest podane wszystko co powinien gracz wiedzieć, wykonując dane zadanie. Oprócz fabuły znajduje się też dokładna informacja jak należy wykonać quest, gdzie się udać lub co zdobyć i z jakiego moba. Owszem są też takie misje, które nakazują coś znaleźć, a to już inna kwestia. Informacja jest na tyle przejrzysta, że gracz powinien sobie dać z tym radę. Podstawą jest czytanie ze zrozumieniem, a najczęściej jest tak, że gracz nie czyta poleceń, a potem powstaje problem. Dlatego też tyle pytań na czacie.

6. Misje poboczne również są wprowadzone, jest ich dosyć sporo i dotyczą głównie miasta drugiego, gdzie jest wiele NPC, które dają nam takowe zadania. Dodatkowo uruchomiony został Rybak i Kopalnia, gdzie gracz może odpocząć od misji fabularnych i skorzystać z innych opcji np. łowienia lub kopania surowców. Oczywiście serwer rpg v2 jest w trakcie tworzenia więc nie wszystkie pomysły są wykorzystane, ale w przyszłości będą.

7. Misje dzienne nie mają w nagrodach stałych bonusów, bonusy otrzymywane z misji dziennych przypisywane są graczowi do godziny  00:00, potem zostają anulowane i trzeba wykonać kolejne zadanie, aby móc wylosować nagrodę. Mało tego misje dzienne działają na zasadzie, czym dłużej wykonujesz je po kolei tym wartość nagrody jest proporcjonalnie większa.

8. Faktem jest, że NPC są rozstawione na całym spawnie. To znacznie utrudnia grę, ale tylko osobom początkującym. Każdemu, kto spędzi na serwerze kilka godzin i dokładnie się z nim zaprzyjaźni, lokacje NPC nie będą przynosiły większej trudności. Pomysły są jak najbardziej ciekawe, warte przeanalizowania i ewentualnego wprowadzenia w życie.

9. Tę kwestię zostawiam bez komentarza.

10. Pomysł ciekawy, do przedyskutowania.

11. Przydałoby się więcej konkretów i przykładów.

12. Akurat w tej sprawie niewiele mam do powiedzenia.

13. Odnośnie afk nie mam zdania, moderacja jest zobowiązana do udzielania pomocy graczom. Jeśli jest tak, że moderator nie reaguje na prośby lub reporty gracza oznacza to, że dana osoba nie wywiązuje się z obowiązków. Nie ma tłumaczenia, że nie są dostępni 24/7, mają możliwość przejścia w tryb niewidzialności.

14. Prace w tym kierunku zostały już podjęte, pomalutku pojawią się poradniki na Forum, nawet już jeden taki powstał  http://www.pvp.iq.pl/thread-371.html. Zależy nam jednak na tym, aby poradniki wykonywane były przez osoby, które maja wiedzę na ten temat. W wielu poradnikach wykonanych przez graczy wkradają się przekłamania, albo są niedokładne. Takie poradniki będą wprowadzać graczy w błąd, dlatego trzeba wykonać je dokładnie w oparciu o wartości zawarte w pluginie.

15. Modernizacje i ułatwienia rozgrywki wprowadzane są na bieżąco. Często sama obserwuję czat i widzę jakie problemy maja gracze na pierwszych poziomach. Staramy się zatrzymać gracza jak najdłużej wprowadzając zmiany na bieżąco. Ostatnio np. wprowadzono zmianę dropu marmuru polimorfii wilka.

16. Jeszcze raz podkreślam, że w misjach dziennych nie ma stałych bonusów dodawanych do postaci. Takie bonusy można uzyskać wykonując questy fabularne, jako nagrody, wykonując sukcesywnie misje u Biologa w Mieście drugim i wiele innych. Owszem wszystkie propozycje zostaną dokładnie przeanalizowane. Każdy z ciekawych pomysłów może zostać wykorzystany.
Odpowiedz

#7
@Sintiia
 
1. Z tego, co widzę tutaj źle się zrozumieliśmy. Jak już wspominałem nie mówię tutaj o zmianie trybu tylko bardziej o szyldzie, pod jakim jest reklamowany (z tego, co widzę głównie jest mówione pod reklamami, że to Metin w Minecraft). Tutaj mówię po prostu, że jeśli serwer będzie się skupiać na innej grze (np. Aion) lub w większości będzie "autorski", będzie można wykorzystać dobra, jakie oferują inne wersje.
 
3 i 8. Właśnie tutaj jest pies pogrzebany. "To znacznie utrudnia grę, ale tylko osobom początkującym", jak już mówiłem w innych punktach, rozgrywka powinna zostać ułatwiona nowym graczom. Sam nie posiadam żadnych modyfikacji prócz optifine i miałem problem ze znalezieniem NPC, bez którego nie mogłem przejść misji, które miały mi przedstawić, co jest na serwerze i jak się na nim odnaleźć, oczywiście podejrzewam, że nie tylko ja miałem z tym problem, ponieważ ostatnio jeden z graczy poprosił mnie o pomoc w tej samej misji gdzie ja miałem problem.
 
4. Domyślam się, że eventy występują w święta okolicznościowe i chciałbym by tak zostało, ale osobiście uważam, że dodanie drobnego bonusu w weekendy przy aktualnym poziomie trudności na pewno nie wyrządzi dużych szkód, a zawsze można spróbować i zobaczyć jak takie coś by się przyjęło.
 
5. Nie we wszystkich misjach, są opisane dokładnie, z czego występuje przedmiot i chciałbym by dodano głównie dodatkowe informację na ich temat np. szanse na zdobycie. I jak wspominałem nie wszystkie rzeczy są szczegółowo opisane i tak wiem, że gracz może się domyślić po innych celach, że są one ze sobą powiązane w jakiś sposób i może to dla was wyglądać, jako zwykły bajer, jednakże pamiętajmy, że nawet takie drobiazgi mogą poprawić wygląd serwera na tle innych i w oczach graczy (Myślę, że najlepsze produkcje dopieszczają każdy szczegół). Oraz pamiętajmy o dodaniu informacji o nagrodzie.
 
6. Jak już wcześniej wspominałem przez długi czas miałem zastój, jeśli chodzi o fabularną część serwera i nie odblokowałem wszystkich rzeczy, więc oceniam z poziomu początkującego gracza, więc można by było dodać również coś dla niższych poziomów. Myślę, że nie potrzeba czegoś bardzo zaawansowanego, a po prostu zwykłą odskocznie od zazwyczaj trudnych, przez co i czasami nudnych misji fabularnych.
 
7 i 16. Tutaj akurat pokazało się moje nie doinformowanie, więc dziękuje za poprawienie mnie i prosiłbym o lepsze wyeksponowanie tych misji i informacji na ich temat. Można na przykład wspomnieć o nich w misjach fabularnych, bo dowiedziałem się o nich dopiero od jednego z graczy.
 
13. Tutaj chyba ponownie źle się zrozumieliśmy, przez bycie dostępnym 24/7 miałem na myśli fakt, że nie mogą poświęcać całego czasu prywatnego na zajmowanie się serwerem, więc są chwilę, kiedy administracji nie ma na serwerze i taki cheater może bez problemu wspomagać sobie granie zabronionym oprogramowaniem. Pamiętajmy również o fakcie, że na RPG v2 jest zaledwie 2 moderatorów (przynajmniej z tego, co udało mi się zauważyć) i są 2 "kanały" gdzie drugi świeci zazwyczaj pustkami, przez co jest rajem dla takiego cheatera, ponieważ pomijając brak administracji nie znajdzie się nawet osoba mogąca go zgłosić.
 
14. Jak już gdzieś wspominałem w tym podpunkcie, informacje tego typu musiałyby być zatwierdzone przez administrację lub ewentualnie pierw została nałożona korekta. Sam pomysł stworzenia tego w formie "Wikipedii" zakłada, że serwer będzie stale rozbudowywany i z czasem takie poradniki będą za mało przejrzyste. No chyba, że jest planowany, jakiś etap gdzie prace zostaną zakończone i będą dodawane tylko drobne usprawnienia i poprawki błędów.
 
15. Myślę, że takie modernizację musiałyby obejmować szerszy zakres, aby gracze faktycznie to odczuli
 
11. Wracając do systemu targu to niestety nie udało mi się znaleźć serwera, który owy system wprowadził, więc dam zdjęcie z gry, która używa podobnego systemu, który mam na myśli. Mianowicie gracz logowałby się do takiego „e-targu” swoimi danymi z serwera (już był na serwerowni zastosowany itemshop działający na tej samej zasadzie, więc myślę, że część osób zrozumie, o co mi chodzi), następnie musi wypełnić tabelkę, dzięki której określi, jaki przedmiot go interesuje np., Jeśli jakiś konkretny to wpisuje nazwę, jeśli chodzi o przedmiot typu lepsza broń czy zbroja to wpisuje, od jakiego, do jakiego poziomu go interesuje etc. Dodatkowo gracz może porównać ceny między różnymi sprzedawcami, a np. „ogólna” cena mogłaby być średnią sporządzoną na podstawię najniższej i najwyższej ceny na targu.
 
Niżej zamieszczam 2 screeny z gry, która posiada targ na podobnej zasadzie.
 
 
           

@TOP

Dodałem podpunkt 17
[Obrazek: A1VY7ut.jpg]

[Obrazek: 76561198096023534.png]
Odpowiedz

#8
Osobiście jestem nastawiony do owego pomysłu naturalnie, ponieważ większość odpowiedzi jest na górze, lecz pragnę uzasadnić to, że jeżeli będzie więcej moderatorów/kidmoderatorów to na rpgv2 oni sami będą tak grać, więc? Moim zdaniem lepszy jest AntyCheat oraz wgranie plugin na uniemożliwienie latania (fly)
Z poważaniem i wyrazami szacunku
Prototyp1337
Odpowiedz

#9
(05-04-2017, 18:06)Prototyp napisał(a): Osobiście jestem nastawiony do owego pomysłu naturalnie, ponieważ większość odpowiedzi jest na górze, lecz pragnę uzasadnić to, że jeżeli będzie więcej moderatorów/kidmoderatorów to na rpgv2 oni sami będą tak grać, więc? Moim zdaniem lepszy jest AntyCheat oraz wgranie plugin na uniemożliwienie latania (fly)

Twoja wypowiedź jest zbyt ogólnikowa, więc nie mogę z niej wyciągnąć żadnych wniosków. Ja rozumiem, że poszczególne podpunkty mogą się komuś podobać bardziej lub mniej, jednakże prosiłbym o dokładną wypowiedź na ich temat bym, mógł ewentualnie je poprawić i dostosować do waszych wymagań czy sugestii.

Co do samego Anty Cheat'a to ma on blokować możliwie wszystkie funkcje oprogramowań, które pozwalają ułatwić sobie rozgrywkę, rzecz jasna takiego fly'a również w tym uwzględniam.
[Obrazek: A1VY7ut.jpg]

[Obrazek: 76561198096023534.png]
Odpowiedz

#10
1. Serwer jest w większym stopniu wzorowany na grze Metin, dlatego też występuje bardzo duże podobieństwo i  to sami gracze widzą, że serwer Rpg v2 to Metin. Ubolewam nad tym bo w większej mierze staram się wymyślać coś nowego, niezwiązanego w ogóle z Metinem, bo nigdy w tę grę nie grałam.

5.  Tworzyłam te questy i uważam, że opis dotyczący ich trudności i sposobu wykonania jest przejrzysty i prosty. Podaj przykłady bo ciężko znaleźć coś czego „niby” gracze nie rozumieją. Pisząc questy starałam się wcielić w rolę gracza, aby zrozumiał co ma wykonać i gdzie. To samo tyczy się przedmiotów, które ma zdobyć. Goraj konkrety poproszę. Jeśli chodzi o szansę dropu danego przedmiotu, to jest to problem. Szansa opiera się głównie na prawdopodobieństwie nie na procentach.

6. Można by było dodać coś. Co? Jeśli masz pomysł to go nam przedstaw. Konkrety po raz kolejny.

15. Owszem serwer jest tworzony dla graczy, czasem nawet przez samych graczy, ale ciężko jest określić czego tak naprawdę oczekują gracze. Zauważ  jednak, że jedni chcą ułatwień, drudzy twierdzą, że serwer ma być bardzo trudny. Wszelkie propozycje ze strony graczy są analizowane, dobre pomysły wdrażane, ale trzeba również zachować umiar i rozsądek, aby wszyscy byli zadowoleni.

17. Dodając gracza do party faktycznie może powodować kłopot, ale nikt do tej pory nam nie zwrócił uwagi. Można by się zastanowić  nad dodaniem komendy. Jeśli chodzi o gildie, to prace nadal trwają, próbujemy jak najszybciej usprawnić ich działanie. Poza tym propozycję dodania gracza do gildii możesz wybrać z menu wyboru.

Mam prośbę, bo niektóre Twoje propozycje są ogólne. Ciężko jest się domyślić o co dokładnie Ci chodzi. Napisz wprost, podaj przykłady, albo zapraszam na ts. Wtedy możemy sobie dokładnie wyjaśnić co tak naprawdę masz na myśli.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości